Recruitment Backoffice, helpt je graag.
Hoe werkt payroll
Bij payroll werf en selecteer je zelf je mensen, maar sluit je geen arbeidsovereenkomst met hen af. De werknemer komt namelijk op de loonlijst van Recruitment Backoffice, waardoor je alle verantwoordelijkheden rondom het werkgeverschap uit handen geeft. Op deze manier ben je flexibeler, beperk je de risico’s en creëer je meer tijd doordat de contractuele en administratieve verplichtingen uit handen worden genomen. Ook zorgt Recruitment Backoffice er altijd voor dat jouw medewerker krijgt waar hij of zij recht op heeft. Namelijk een arbeidsovereenkomst met een beloningsregeling conform jouw bedrijfsregeling/cao.
Payroll in de praktijk
1. Payrollovereenkomst
Jij, als werkgever, sluit een payrollovereenkomst met Recruitment Backoffice. Zo zijn de meeste werkgeversrisico’s afgedekt en heb je geen omkijken meer naar de administratieve verplichtingen rondom jouw medewerkers.
2. Personeelswerving
Je bent zelf verantwoordelijk voor de werving en selectie van jouw medewerkers. Dit betekent dat je nieuwe mensen aanneemt, de hoogte van salarissen bepaald en de functionerings- en beoordelingsgesprekken voert. Ook maak je zelf afspraken over de werkzaamheden. Vervolgens meldt je de medewerker(s) bij Recruitment Backoffice aan.
3. Arbeidsovereenkomst
Recruitment Backoffice gaat vervolgens een arbeidsovereenkomst aan met jouw medewerker. De medewerker komt op de loonlijst van het payrollbedrijf. De medewerker is vanaf dat moment juridisch gezien in dienst bij Recruitment Backoffice. Naast de arbeidsovereenkomst en juridische verplichtingen, zorgt Recruitment Backoffice ook voor salarisbetalingen, een goed pensioenplan en andere financiële aspecten.
De dagelijkse aansturing van de medewerker(s) blijft jouw verantwoordelijkheid. Op de werkvloer gaat het er dan ook niet anders aan toe dan met medewerkers die wel bij jou op de loonlijst staan!